hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| وطن،همه ما را با هم می‌خواهد

فارس| وطن،همه ما را با هم می‌خواهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هدف از برپایی گردهمایی‌های ادیان الهی را بیان جلوه‌های هویت ایرانی هر قوم دانست و گفت: همزیستی امروز همه ادیان یعنی استمرار هویت ایرانی که به این معناست که وطن، ما را همه با هم می‌خواهد.

 صابر سهرابی در آیین پانزدهمین همایش فرهنگی هنری ادیان توحیدی همنشینی تفاوت‌ها در ایران به‌عنوان کهن‌ترین تمدن بشری یادکرد و گفت: آنچه امروز در جغرافیای فرهنگی حوزه تمدنی ایران به‌خوبی قابل‌مشاهده است، انسجام فرهنگی و هویتی در همنشینی اقوام گوناگون است.

او افزود: جغرافیای تمدنی ایرانی بر پایه‌ای رفیع و اندیشه‌های خدامحور ادوار مختلف حیات بشری استوار بوده است تا جایی که در طول تاریخ جایگاهی مناسب برای برپایی آیین‌های خداپرستانه به شمار می‌آمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: دلیل اصلی حیات تمام ادیان خداپرست در ایران در اندیشه جمال شناسانه‌ای است که زیبایی را هم در دریا می‌بیند، هم صحرا، هم در بالا و هم پایین و به عبارتی در کنار هم بودن تمام جلوه‌های هستی در تمدن ایرانی که اقوام گوناگونش با تمام تفاوت‌های ظاهری‌شان در نوع زندگی و رفتار خداپرستانه همواره از یک هویت یعنی ایرانی بودن است.

سهرابی همچنین اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بودجه‌ در نظر گرفته‌شده، به‌زودی هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های اقلیت‌های مذهبی فارس تقدیم می‌کند.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز در این آیین ایران را رنگین‌کمانی از اقوام، مذاهب و ادیان خواند و افزود: استان فارس به‌عنوان ایرانی کوچک، میزبان گروه‌های قومی مذهبی و دینی قابل‌توجهی است و شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز آنان بوده است.

ابراهیم استوار میمندی ابراز داشت: در حوادث تلخ و شیرین همراهی و همدلی پیروان ادیان مختلف صحنه‌های زیبایی را رقم‌زده و موجب پیوند هر چه بیشتر مردم و تقویت علایق و دوستی‌ها شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد